Algemene voorwaarden en consumenteninformatie

§ 1 Basisregels

(1) De volgende algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle contracten tussen IS Development s.r.o., 02110636, Dubová 4, 79201 Bruntál, CZ - hierna te noemen provider - en de klant, die www.xoffroad.world op de website sluit. Tenzij anders overeengekomen, is de betrokkenheid van de eigen voorwaarden van de klant uitgesloten.

(2) Consumenten in de zin van de volgende regels zijn elke natuurlijke persoon die een rechtshandeling aangaat voor een doel dat noch aan zijn commerciële noch aan zijn zelfstandige beroepsactiviteit kan worden toegeschreven. Ondernemer is elke natuurlijke of rechtspersoon of een juridisch partnerschap, bij het sluiten van een rechtshandeling in de uitoefening van zijn zelfstandige beroeps- of handelsactiviteit.

(3) De contracttaal is Duits. De volledige tekst van het contract wordt niet opgeslagen aangeboden. Voordat de bestelling via het online - winkelwagensysteem wordt verzonden, kunnen de contractgegevens worden afgedrukt met behulp van de afdrukfunctie van de browser of elektronisch worden opgeslagen. Na ontvangst van de bestelling worden de door de bestelgegevens aangeboden, de wettelijk vereiste informatie voor overeenkomsten op afstand en de Algemene Voorwaarden opnieuw per e-mail naar de klant verzonden.

Indien offerteaanvragen, bijvoorbeeld telefonisch, via e-mail, schriftelijk of via een op de website geïntegreerd aanvraagformulier aan de verkoper worden verzonden, ontvangt de klant alle contractgegevens in het kader van een bindende aanbieding per e-mail, die de klant elektronisch kan afdrukken of opslaan.

§ 2 contract

Onderwerp van het contract is de verkoop van goederen. De details, met name de essentiële kenmerken van de goederen, zijn te vinden in de artikelbeschrijving en aanvullende informatie op de website.

§ 3 Sluiting van het contract

(1) De productbeschrijvingen van de aanbieder op internet zijn niet bindend en vormen geen bindend aanbod tot het sluiten van een contract.

(2) De klant kan een bindend koopaanbod (bestelling) doen op het Online - Winkelwagensysteem. De aankoop van goederen is bedoeld om in het "winkelwagentje" te worden geplaatst. De klant kan via de daarvoor bestemde knop in de navigatiebalk het "winkelwagentje" oproepen en vervolgens op elk gewenst moment wijzigingen aanbrengen. Na het oproepen van de pagina "Afrekenen" en het invoeren van persoonlijke gegevens en de betalings- en verzendvoorwaarden worden alle bestelgegevens ten slotte nogmaals weergegeven op de besteloverzichtspagina. Voordat de bestelling wordt verzonden, heeft de klant hier de mogelijkheid om alle gegevens nogmaals te controleren, te wijzigen (ook via de "achterkant" van de internetbrowser) of de aankoop te annuleren. Door het verzenden van de bestelling via de "pay it order" doet de klant een bindend aanbod. De klant ontvangt een automatische e-mail over de ontvangst van zijn bestelling, wat niet leidt tot het sluiten van het contract.

(3) De aanvaarding van het aanbod (en dus het contract) gebeurt hetzij door een schriftelijke bevestiging (bijv. e-mail), waarin de klant de goederen de verwerking van de bestelling of levering bevestigt, hetzij door de goederen te leveren. Als de klant binnen 2 dagen geen bevestiging van de bestelling of kennisgeving van de verzending heeft of de goederen niet heeft, is hij niet langer gebonden aan zijn bestelling. Indien nodig reeds geleverde diensten worden in dit geval onmiddellijk terugbetaald.

(4) verzoekt de klant om goederen te kopen of om individuele offertes buiten het online-winkelwagensysteem, bijvoorbeeld telefonisch, via e-mail, schriftelijk of via een op de website geïntegreerd aanvraagformulier aan de verkoper, zijn voor de klant niet bindend. De leverancier dient de klant daartoe schriftelijk (bijvoorbeeld per e-mail) een bindend aanbod te doen dat deze binnen 5 dagen na ontvangst door de klant kan accepteren.

(5) De voltooiing van de bestelling en het verstrekken van alle benodigde informatie met betrekking tot het definitieve contract gebeurt gedeeltelijk geautomatiseerd per e-mail. De klant moet er daarom voor zorgen dat het door hem aangeboden e-mailadres correct is, de ontvangst van e-mails technisch is verzekerd en in het bijzonder niet door spamfilters wordt verhinderd.

§ 4 Prijzen, verzendkosten

(1) Verwijzingen in de desbetreffende aanbiedingsprijzen en verzendkosten zijn definitieve prijzen. Ze omvatten alle prijscomponenten, inclusief alle toepasselijke belastingen.

(2) De verzendkosten zijn niet inbegrepen in de aankoopprijs. U bevindt zich op de pagina "Betaling en verzending" oproepbaar, worden apart gemeld tijdens het bestelproces en moeten worden betaald extra door de klant, tenzij de verzendkosten levering is beloofd.

(3) De klant ontvangt een factuur met BTW.

§ 5 Betalings- en verzendvoorwaarden

(1) De betalingsvoorwaarden en verzending kunt u per e-mail opvragen.

(2) Tenzij anders vermeld in de individuele betaling, zijn de betalingsvorderingen uit het voltooide contract onmiddellijk opeisbaar.

(3) Indien een door de klant aangewezen lid product, in strijd met de verwachtingen niet beschikbaar is ondanks snelle afsluiting van een adequate afdekkingstransactie van een de leverancier om redenen buiten de klant wordt onmiddellijk op de hoogte gesteld van de onbeschikbaarheid en terugbetaling in geval van herroeping alle reeds gedane betalingen onmiddellijk.

(4) Voor consumenten is wettelijk geregeld dat het risico van onopzettelijk verlies en onopzettelijke verslechtering van het verkochte tijdens de verzending tot aan de levering van de goederen overgaat op de klant, ongeacht of de verzending verzekerd of onverzekerd plaatsvindt.

Indien de klant een ondernemer is, geschiedt de levering en verzending op eigen risico.

§ 6 Retourkosten bij uitoefening van het herroepingsrecht

In het geval van uitoefening van het voor consumenten geldende wettelijke herroepingsrecht voor overeenkomsten op afstand is overeengekomen dat de klant de kosten van terugzending moet dragen indien de geretourneerde prijs een bedrag van niet overschrijdt of indien bij een hogere prijs het artikel door de klant kan worden teruggezonden of een contractueel overeengekomen deelbetaling op het moment van de herroeping nog niet is verricht, tenzij de geleverde goederen niet zijn besteld. In alle andere gevallen draagt ​​de leverancier de kosten van terugzending. Bij retourzendingen zullen wij de terugbetaling binnen 14 dagen na ontvangst van de foutloze goederen verrichten.

§ 7 Voorbehoud, eigendomsvoorbehoud

(1) Een pandrecht kan de Klant alleen uitoefenen als deze uit dezelfde contractuele relatie te vorderen is.

(2) De goederen blijven tot de volledige betaling van de koopprijs door de verkoper.

(3) Indien de klant een ondernemer is, geldt ook het volgende:

a) De verkoper behoudt het eigendomsrecht op de goederen totdat alle vorderingen die voortvloeien uit de lopende zakelijke relatie volledig zijn voldaan. Vóór overdracht van eigendom van de goederen is een pandrecht of zekerheidsdoeleinden niet toegestaan.

b) De klant mag de goederen in het kader van de normale bedrijfsvoering doorverkopen. In dit geval draagt ​​hij alle vorderingen ter hoogte van de factuur aan ons over, die voortvloeien uit de wederverkoop waarop de overdracht van leveranciers betrekking heeft. De klant is ook bevoegd de vordering te innen. Voor zover hij zijn betalingsverplichtingen naar behoren nakomt, behoudt de leverancier zich echter het recht voor de vordering zelf te innen.

c) Bij het verbinden en mengen van de goederen verwerft de verkoper mede-eigendom van het nieuwe artikel in verhouding tot de factuurwaarde van de voorbehouden goederen tot de andere verwerkte artikelen op het moment van verwerking.

d) De leverancier verplicht zich de hem toekomende zekerheden op verzoek van de klant vrij te geven voor zover de realiseerbare waarde van de zekerheden van de verkoper de gewaarborgde vordering met meer dan 10% overschrijdt. De keuze van de vrij te geven zekerheden ligt bij de leverancier.

§ 8 Garantie

(1) De wettelijke bepalingen.

(2) Als consument wordt verzocht de goederen onmiddellijk na levering te controleren op volledigheid, zichtbare gebreken en beschadigingen en de verkoper en de verzender klachten zo snel mogelijk aan de klant te melden. De klant verzuimt te voldoen, dit heeft geen invloed op de wettelijke garantieclaims.

(3) Indien de klant een ondernemer is, geldt in afwijking van lid 1:

a) de term kwaliteit van de goederen alleen de eigen informatie van de leverancier en de productbeschrijving van de fabrikant zoals overeengekomen, maar geen andere reclame, promoties en openbare uitingen van de fabrikant.

b) De klant is verplicht de goederen onmiddellijk en met de nodige aandacht te inspecteren op de kwaliteits- en kwantiteitsafwijkingen en duidelijke gebreken binnen 7 dagen na ontvangst van de goederen de verkoper schriftelijk, voor de term bescherming is de tijdige verzending voldoende. Dit geldt ook voor later ontdekte verborgen gebreken van ontdekking. Bij overtreding van het onderzoek en de berisping is de bewering van garantieclaims uitgesloten.

c) In geval van gebreken maakt de verkoper naar eigen goeddunken reparatie of vervanging. Als de reparatie twee keer mislukt, kan de klant naar eigen goeddunken vermindering eisen of de overeenkomst ontbinden. In geval van reparatie hoeft de leverancier de verhoogde kosten die ontstaan ​​door de verzending van de goederen naar een andere plaats dan de plaats van uitvoering niet te dragen, op voorwaarde dat de verzending niet voldoet aan het beoogde gebruik van de goederen.

d) De garantieperiode bedraagt ​​één jaar vanaf de datum van levering. De verkorte garantietermijn geldt niet voor de verkoper toerekenbare, door schuld veroorzaakte schade als gevolg van letsel aan leven, ledematen of gezondheid en grof nalatig of opzettelijk veroorzaakte schade of kwade trouw van de leverancier, evenals regresvorderingen overeenkomstig §§ 478, 479 BGB.

§ 9 Aansprakelijkheid

(1) De aanbieder is aansprakelijk voor schade die voortvloeit uit letsel aan leven, ledematen of gezondheid, voor in alle gevallen van opzet of grove nalatigheid, bedrieglijke verzwijging van een gebrek, overname van garantie voor de staat van het gekochte artikel, in geval van schade de productaansprakelijkheidswet en in alle andere wettelijk vastgestelde gevallen.

(2) Indien het essentiële contractuele verplichtingen betreft, is de aansprakelijkheid van de aanbieder bij lichte nalatigheid beperkt tot de typische, voorzienbare schade. Materiële contractuele verplichtingen zijn materiële verplichtingen die voortvloeien uit de aard van het contract en waarvan de schending het doel van het contract in gevaar zou brengen en verplichtingen die de verkoper het contract oplegt aan de inhoud ervan voor het doel van het contract, die de correcte uitvoering van het contract op alle mogelijke manieren mogelijk maakt en waarop de klant regelmatig mag vertrouwen.

(3) aansprakelijkheid is uitgesloten in geval van licht nalatig schenden van onbeduidende contractuele verplichtingen.

(4) Gegevenscommunicatie via internet kan niet worden gegarandeerd foutloos en/of te allen tijde beschikbaar op de huidige stand van de techniek. De aanbieder is aansprakelijk voor zover hetzij voor de continue ononderbroken beschikbaarheid, noch voor de website en de daar aangeboden diensten.

§ 10 Toepasselijk recht, plaats van uitvoering, jurisdictie

(1) Duits recht is van toepassing. Alleen voor consumenten geldt deze rechtskeuze voor zover dit de bescherming biedt die wordt geboden door dwingende bepalingen van het recht van het land van de gewone verblijfplaats van de consument, niet wordt ingetrokken (gunstigheid).

(2) prestatie voor alle aspecten van de onderneming, evenals jurisdictie aan de bestaande aanbieder is de zetel van de aanbieder, indien de klant geen consument is, maar een handelaar, rechtspersoon van publiek recht of openbare speciale activa. Hetzelfde geldt indien de klant geen algemene jurisdictie heeft in Duitsland of de EU of woonplaats of gewone verblijfplaats op het moment van de vordering niet bekend is. De bevoegdheid ook de rechtbank in een ander rechtsgebied te bellen blijft onaangetast.

(3) De bepalingen van het Weens Koopverdrag zijn uitdrukkelijk niet van toepassing.

Link naar het ODR-platform: http://ec.europa.eu/consumers/odr/